مفهوم بازاریابی
پنجشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۰ ب.ظ
ایدههای بازاریابی، با توجه به شناخت ما در عصر مدرن کنونی، در جریان انقلاب صنعتی آغاز شدند. این دوره، اواخر قرن هجدهم آغاز شد و تا قرن نوزدهم ادامه یافت. انقلاب صنعتی، دورهی تغییرات سریع اجتماعی بود که نوآوریها در صنایع علمی و فنی، محرک آن بودند.
در جریان انقلاب صنعتی بود که مردم به تدریج دریافتند، خرید کالاها نسبت به ساختن آنها، آسانتر است. تولید انبوه، صنایع بسیاری را ایجاد کرد که همگی آنها در جهت برطرف کردن نیازهای بازار رو به رشد مصرفکننده، تلاش میکردند. زیرساختهای حمل و نقل و رسانهها شکل گرفتند. در این بین، تولیدکنندگان نیاز پیدا کردند برای گسترش کالاهای مورد نیاز مشتریان، راههای بهتری پیدا کنند و برای مطلع کردن آنها از این کالاها، رویکرد پیچیدهتری را در پیش بگیرند.
۹۷/۰۷/۰۵