اهمیت طراحی ساده در بازاریابی برند ششم
#برند
#برندسازی
#بازاریابی
👈 اهمیت طراحی ساده در بازاریابی برند
🔹 قسمت ششم
🔹 پردازش اطلاعات
هر چه پردازش طرحی طبیعیتر صورت گیرد جذابتر به نظر میرسد.
▫️مشاهده طرحهای پیچیده ممکن است باعث سردرگمی و ارایه اطلاعات بیشازاندازه شود.
▫️یکی از مطالعاتی که اخیرا در دانشگاه هاروارد انجامشده نشان میدهد مردم کدام وبسایتها را ازنظر بصری جذابتر میدانند.
▫️اگرچه سلیقه مردم برای زیبایی متفاوت است ولی یک واقعیت مشترک وجود دارد: هر چه پیچیدگی بصری سایت بیشتر باشد جذابیت بصری آن کمتر میشود.
▫️هر چه میبینیم بهطور طبیعی در مغز ما پردازش و ذخیره میشود.
▫️ما هرروز سیل عظیمی از دادهها را دریافت میکنیم، سادگی باعث میشود در انرژی مغز و چشمهای ما صرفهجویی شود و احساس آرامش کنیم.
▫️این اتفاق چگونه رخ میدهد؟ وقتی چشمهای ما اطلاعات بصری دریافت میکند شبکیه چشم آن را به پیامهای الکتریکی تبدیل میکند که به مغز میروند.
▫️این پیامها، اطلاعاتی همچون نور و صدا را منتقل میکنند و هر چه جزئیات بیشتری داشته باشند، چشم مجبور میشود برای ارسال این پیامها انرژی بیشتری صرف کند و پردازش و ذخیره آن نیز برای مغز دشوارتر میشود.
▫️هر عنصری حاوی اطلاعات است، هر چیزی که در طرح گنجانده میشود پیامی به همراه دارد.
▫️این پیام میتواند با کلمات، رنگها یا شکلها بیان شود.
▫️حتی محل قرارگیری آنها نیز اهمیت دارد.
▫️سوال این است که چگونه میتوان هر چیزی را که شرکت عرضه میکند در یک طرح گنجاند، بدون آنکه آن را شلوغ و پیچیده کرد؟ این چالش کاملاً واقعی است و تنها راه برای رسیدن به نتیجه این است که طرح ساده باشد.
▫️سادگی، کلید انتقال بیشترینها از طریق کمترینهاست.
ادامه دارد...
♻️ مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96