استراتژی تبلیغات چیست؟ 🔹 قسمت دوم
#تبلیغات
👈 استراتژی تبلیغات چیست؟
🔹 قسمت دوم
▫️ارزیابی مؤثر محصول، تعریف از بازار، تحلیل رسانه و بودجهی مناسب، همگی دست به دست هم میدهند تا بهترین برنامهی ممکن را داشته باشیم.
▫️البته این برنامه هیچوقت خالی از عیب نخواهد بود چون منابع همیشه محدود هستند.
▪️توسعهی استراتژی_بیانهی جایگاه
▫️استراتژیهای رسمی تبلیغات، بر مبنای «بیانیهی جایگاه» هستند.
▫️بیانیهی جایگاه، واژهای تخصصی در حوزهی بازاریابی و تبلیغات است و به این معناست که محصول شرکت در کجا قرار دارد، چه تفاوتی با کالا و خدمات رقیبان دارد و چگونه در اختیار مشتری قرار میگیرد.
▫️مفهومی را که در بیانیهی جایگاه نهفته است، مفهوم محصول مینامیم.
▫️مفهوم محصول، ارزشهایی که کالا یا خدمات ارائه میدهد و چارچوبی که در آن، جا میگیرد را معرفی میکند.
▫️بنابراین مفهوم محصول برای چاقوی شکار، با دمپایی روفرشیِ ابریشمیِ صورتی که در تاریکی برق میزند، خیلی فرق میکند!
▫️مفهوم محصول، انتخاب متن، تصویر و پیامی را که باید در تبلیغات از آنها استفاده شود، مشخص میکند.
▪️تعریفی از مشتریِ هدف و دلیل انتخاب و خرید کالا نیز باید به طور نهفته در بیانیهی جایگاه وجود داشته باشد.
ادامه دارد...
♻️ مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96