اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

ویژگی یک چیدمان خوب در فروشگاه: 🔹قسمت اول🔹

يكشنبه, ۲۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۱ ب.ظ

#فروشگاه 

#اصول_چیدمان


👈 ویژگی یک چیدمان خوب در فروشگاه:


🔹قسمت اول🔹


۱ - دیده شدن کالاها: 

در چیدمان خوب، تمامی کالاها توسط مشتری قابل رویت است. 

🔹 کالایی در پشت کالای دیگر، پشت ستون طبقات و یا در داخل کارتن ها پنهان نیست. 

🔹 همه کالاها در خط دید مشتری هدف قرار می گیرد. 

برای مثال تنقلات مربوط به کودکان در طبقه دوم که در طول خط دید آنهاست، و نه طبقات بالایی قفسه ها قرار می گیرد.


۲ - قابلیت برداشته شدن کالاها توسط مشتری: 

در چیدمان خوب، مشتری می تواند انواع کالاها را به راحتی از قفسه بردارد.


🔹 کالاهای سنگین و یا کالاهای مخصوص کودکان در طبقات بالایی قرار داده نمی شود.

🔹 پالت چینی به نحوی است که مشتری به راحتی کالای خود را برمی دارد و این امر موجب فروافتادن سایر کالاهای چیده شده نمی شود.


۳ - ایجاد نظم و آرامش: 

نظم محیطی، فرایند خرید را تسهیل و لذت بخش می نماید.

🔹 مشتری در فضایی منظم دارای حس آرامش بوده و زمان بیشتری را در فروشگاه سپری می کند.

🔹 این موضوع، شرایط ذهنی آرام و آماده ای را برای خرید فراهم کرده و احتمال افزایش خرید توسط هر مشتری را افزایش می دهد.


۴ - امکان مقایسه کالاها با هم: 

در چیدمان خوب، کالاهای مشابه در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

🔹 بدین ترتیب مشتری می تواند کالا را با هم مقایسه و مناسب ترین کالا را انتخاب نماید. 

🔹 چیدمان بر اساس «برند» مانع از این امر می شود.


ادامه دارد...


🆔 @modirbazar96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۹
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی