اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

#مشتری 

#مشتری_مداری 


👈 ۷ درس «اهمیت به مشتری» از جف بزوس


🔹 قسمت اول


✍ آخرین گزارشات ACSI (شاخص رضایت مشتریان در آمریکا) نشان داد که سایت Amazon.com در زمینه های خرده فروشی اینترنتی و جلب رضایت مشتری در میان تمام رقبایش پیشتاز است.


🔹 مدیر عامل این کمپانی، جف بزوس، شاید بیشتر از هر مدیری فلسفه «اهمیت به مشتری» را فهمیده و در این عصر دیجیتالی آن را پیاده کرده است. 


🔹 بزوس این شرکت را از صفر شروع کرد و با اینکه مشتریان او در حال حاضر ۱۶۴ میلیون نفر هستند، اما تعداد کمی بزوس را به عنوان معمار اصلی این شرکت مشتری محور و قابل اعتماد می‌شناسند.


۱ - فقط به مشتریان خود گوش نکنید، آنها را درک کنید.


«هر فردی باید بتواند در یک مرکز پاسخگویی تلفن کار کند.»

جف بزوس به عنوان یک جلسه آموزشی هر ساله از هزاران مدیر آمازون می‌خواهد تا در جلسه آموزشی ۲ روزه مرکز پاسخگویی تلفن شرکت کنند. 


🔹 این کار برگرفته از روش آموزشی نیروی دریایی آمریکا است؛ زیرا در آنجا هر فردی بدون توجه به درجه و مقام باید ابتدا یک تفنگدار باشد و تفنگداری را یاد بگیرد.


🔹 با این وجود، این برنامه برای این است که مدیران شرکت طرز فکرشان را نسبت به فلسفه شرکت حفظ کنند و این فلسفه چیزی نیست جز: «گوش دادن و مهم تر از آن، درک مشتری». 


🔹 بنابراین اولین قدم برای هر کارمند این است که مشتری و نیازهایش را بفهمد.


ادامه دارد...


♻️ مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۵
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی