اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

ویژگی یک چیدمان خوب در فروشگاه قسمت دوم

شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۴۷ ب.ظ

#فروشگاه

#اصول_چیدمان

 

👈 ویژگی یک چیدمان خوب در فروشگاه:


🔹قسمت دوم🔹


۵ - کاهش میزان ضایعات کالاها: 

در چیدمان خوب، کالاها بر اساس تاریخ انقضا چیده می شوند.

🔹 بدین ترتیب کالاهای قدیمی تر در دسترس مشتری قرار گرفته و احتمال خرید آنها افزایش می یابد.

🔹 همچنین میزان ضایعات و مرجوعی ها کاهش می یابد.


۶ - اطلاع از موجودی کالاها: 

در چیدمان خوب، به راحتی می توان از وضعیت فروش انواع کالاها و موجودی آنها مطلع شد.

🔹 این موضوع کمک می کند تا بر اساس موجودی کالا، به راهنمایی مشتریان بپردازیم. 

🔹 از طرفی نظم در چیدمان، فرایند سفارش دهی را آسانتر کرده و خطاهای آن را کاهش می دهد. 


۷ - بهبود فضای قفسه ها: 

در چیدمان خوب، از فضای قفسه ها به بهترین نحو استفاده می شود.

🔹 می توان حجم بیشتری از کالاها را از انبارک به قفسه ها انتقال داده و دپو کرد.


۸ - سلامت کالاها: 

در چیدمان خوب، احتمال صدمه دیدن بسته بندی کالاها و میزان ضایعات و مرجوعی از این بابت، کاهش می یابد.


۹ - تناسب رنگ ها: 

از جادو و ترکیب رنگ ها نباید غافل شوید. 

🔹 چیدمان خوب از ترکیب رنگها فضایی دلنشین ایجاد می کند. 

🔹 البته دقت می شود که ایجاد ترکیب رنگی مناسب، به سایر استانداردهای چیدمان لطمه نزند.


۱۰ - کاهش دزدبری: 

چیدمان منظم و اصولی کالاها، دزدبری را کاهش می دهد. 

🔹 قراردادن کالاهایی با آمار دزدبری بالا در مکانهای مناسب که در معرض دید کارکنان (صندوق) و یا دوربین هستند، امکان دزدبری را کاهش می دهد. 

🔹 در چیدمان مناسب، نقاط کور فروشگاه ها مورد توجه است.


🆔 @modirbazar96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۹
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی