محرکهای_فروش 🔹قسمت دوم🔹
#محرکهای_فروش
#محرکهای_فروش
🔹قسمت دوم🔹
۲ - تعهد و سازگاری
✍ دومین دلیل کلیدی یا محرک احساسی خرید، تعهد و سازگاری است.
🔹 قانون تعهد تدریجی در مورد همه مشتریان صادق است.
🔹 بدین معنی که در نخستین ملاقات و گفتگو با شما، هیچ تعهدی ندارند، سپس زمان مشخصی طول میکشد تا به تعهد ۱۰۰ درصدی برسند و محصول یا خدمتتان را بخرند.
🔹 پس زمان کافی در اختیارشان قرار دهید تا از یک سر طیف که «بیعلاقگی» است به سر دیگر آن یعنی «مشتری متقاعدشده» برسند.
🔹 همچنین افراد تلاش میکنند با رفتار و گفتار گذشتهشان سازگار بمانند.
🔹 وقتی از مشتریان سوالات هوشمندانهای درباره شرایطشان میپرسید و سپس نشان میدهید که محصول یا خدمتتان دقیقا به همان سوالات پاسخ میدهد و همان مشکلات را حل میکند، فروش راحتتر میشود.
🔹 مردم با اطلاعات خودشان مخالفت نمیکنند.
🔹 افراد سعی میکنند با تصویری که از خودشان دارند، سازگار بمانند.
🔹 وقتی میگویید «همه شرکتهای برتر از این محصول یا خدمت استفاده میکنند»، اشتیاق به خرید محصول یا خدمت را در ذهن مشتریان شعلهور میکنید، زیرا خودشان را یکی از آن «شرکتهای برتر» میدانند.
🔹 وقتی میگویید «همه افراد موفق از این محصول استفاده میکنند»، افرادی که تصویر ذهنی موفقی از خود دارند، فورا علاقه بیشتری به خرید پیدا میکنند.
ادامه دارد...
مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96