👈 ۷ درس «اهمیت به مشتری» از جف بزوس 🔹 قسمت پنجم
#مشتری
#مشتری_مداری
👈 ۷ درس «اهمیت به مشتری» از جف بزوس
🔹 قسمت پنجم
۵ - به مشتریان امروزی احترام بگذارید.
«اگر در دنیای فیزیکی مشتریان را ناراحت کنید، هر کدامشان ممکن است به ۶ نفر اطلاع دهند؛ اما اگر مشتریان را در اینترنت ناراحت کنید هر کدام ممکن است به ۶۰۰۰ نفر بگویند.»
🔹 به عنوان یکی از پیشگامان اصلی تجارت الکترونیک، بزوس جایگاه و قدرت مشتری را به طور عمیق درک میکند.
🔹 مشتری امروزی به تمام جزئیات به دقت نگاه میکند، جستجو میکند و میتواند حتی شکایات خود را به صورت comment در وب سایت ها قرار دهد.
🔹 اگر به طور کامل جایگاه مشتری را درک کنید، فقط به خاطر پول از آنها استفاده نمیکنید.
🔹 برندهای قابل احترام و با ارزشی بودهاند که در مواجهه با مشتریان ناراضی به طور ضعیفی وضعیت را اداره کردهاند و جایگاه خوب خود را از دست دادهاند و حتی سقوط کردهاند.
🔹 مطمئن شوید که برای شکایات و انتقادات مشتریان (که پیش خواهد آمد) یک برنامه مختصر و روشنی دارید.
🔹 مهمتر ازهمه، اصلا مهم نیست که چقدر ممکن است از انتقاد یک مشتری در صفحات اینترنت آسیب ببینید و ناراحت شوید؛ هرگز از پاسخ دادن به آنها دست نکشید و همیشه تشکر کنید.
ادامه دارد...
♻️ مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96