اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

#شناخت_مشتریان 


👈 بیشتر از اینکه به فکر معرفی خود به مشتری باشید، به دنبال شناخت مشتریان باشید!

✍ برای شناخت مشتری رویکردهای متفاوتی مانند مشتری محوری، همراهی با مشتری و تمرکز بر مشتری وجود دارد.


🔹 شرکت‌ها معمولاً مشتریان خود را بر اساس داده‌های جمعیت شناختی همچون سن، جنسیت، موقعیت مکانی، تصمیم‌گیرندگان، تأثیرگذاران، نوع بازار، درآمد، اندازه شرکت سطح‌بندی می‌کنند.


🔹 اما آیا این روش برای شناخت مشتریان کافی است؟


▫️داده‌های روان‌شناختی به شما کمک می‌کند تا دریابید مشتریان شما چه کسانی هستند. 

▫️ویژگی‌های روان‌شناختی که بر روی نگرش‌هایی همچون شخصیت، ارزش‌ها، نگرش‌ها، علائق و سبک زندگی تأثیر می‌گذارد. 


🔹 زمانی که شما سعی می‌کنید کمپین‌های تبلیغاتی خود را هدفمند و متناسب با شخصیت مشتریان تنظیم کنید، ویژگی‌های روان‌شناختی بسیار مفید خواهند بود.


🔹 ویژگی‌های رفتاری نیز همان‌طور که از نام آن پیداست، بر کنش یا واکنش و رفتار فرد نسبت به محصولات و پیام‌ها می‌پردازد.


▫️رفتارهایی که می‌تواند آگاهانه و یا ناآگاهانه اتفاق بیافتد. 


▫️ویژگی‌های رفتاری آخرین قسمت از اطلاعات موردنیاز مشتریان شما خواهد بود، اطلاعاتی همچون وفاداری افراد به یک برند خاص.


🔹 به‌طور خلاصه:


➖ چه کسانی؟ (ویژگی‌های جمعیت شناختی)

➖ چرایی‌ها؟ (ویژگی‌های روان‌شناختی)

➖ چه رفتاری؟ (ویژگی‌های رفتاری)


باید مورد بررسی قرار بگیرد.


🔹 به مثال زیر توجه کنید:

دانشجویان مرد بین ۲۰ تا ۲۴ سال با درآمد کمتر از ۱۰ میلیون تومان در سال که ازنظر اجتماعی فعال‌اند و علاقه خاصی به ورزش‌هایی دارند که در محیط آزاد انجام می‌شود. 

▫️این‌ها به‌شدت به برند خاصی وابسته‌اند و با این نوع محصول آشنایی دارند.


🔹 این روش توصیف با جزئیاتش به شما کمک می‌کند تا بر بازار هدف خود متمرکز شوید و با استفاده از این ابزار گامی بلند در شناخت مشتریان خود بردارید.


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۴
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی