اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

تقسیم بندی مشتریان و حالات آنان

يكشنبه, ۴ آذر ۱۳۹۷، ۰۹:۳۷ ب.ظ

#مشتریان 

#فروش_موفق 


👈 تقسیم بندی مشتریان و حالات آنان 


✍ بطورکلی مشتریان خود را می توانید به ۵ دسته زیر تقسیم کنید:


۱ - مشتریان‌راضی

از خرید خود راضی هستند و به احتمال زیاد دوباره از شما خرید خواهند کرد.


۲ - مشتریان‌شاد

از خرید خود شاد هستند و به احتمال بالایی دوباره از شما خرید خواهند کرد.


۳ - مشتریان‌شیفته یا به‌وجدآمده

به این مشتریان، مشتریان وفادار نیز گفته می‌شود.

🔹 اینها تابلوی‌تبلیغاتی شما هستند و در حد اعلا به یکی از هواداران شما یا برندتان تبدیل می‌گردند.


۴ - مشتریان‌ناراضی

از خرید خود ناراضی هستند و به احتمال زیادی دوباره از شما خرید نخواهند کرد.


۵ - مشتریان‌خشمگین

با توجه به عدم رضایت از خرید خود و عدم جلب رضایت او توسط شما، سعی دارد تا به هر نحوی شده به شما ضرر بزند و دیگران را نیز از خرید منصرف کنند. 


🔹 باید سعی کنید مشتریان‌خشمگین را کنترل و رضایت آنها را جلب نمایید و یا از عصبانیت آنها بکاهید.


🔹 فروشنده حرفه‌ای سعی می کند تا مشتریانش را به " مشتریان‌شیفته " تبدیل کند، چرا که

هزینه حفظ و نگهداری مشتریان شیفته یک پنجم مشتریان جدید است.


🔹 مشتریان‌جدید ۵ برابر سایر مشتریان هزینه دارند.


🔹 اگر مشتریان ناراضی شدند از طریق کنترل محیط کار باید رضایت آنها را به دست آوریم و باید به کارکنان آموزش بدهیم که به مشتریان بها بدهند.


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۴
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی