کودتای بازاریابی در آمازون
#بازاریابی
#آمازون
👈 کودتای بازاریابی در آمازون
✍ شرکت آمازون در بریتانیا برای اولین بار بستهای را با استفاده از پهپاد به خریدار تحویل داد.
🔹 این بسته ۱۳ دقیقه پس از سفارش، سالم به دست مشتری در کمبریج رسید.
▫️مرکز اجرایی آمازون در کمبریج، مقر پهپادهای این شرکت است.
▫️به محض اینکه بسته سفارش داده شده، آماده میشود، در نوبت پرواز قرار میگیرد.
▫️پهپادها به طور خودکار به سمت مقصد پرواز میکنند و با استفاده از جیپیاس آدرس مشتری را پیدا میکنند.
🔹 شرکت آمازون با انتشار ویدئویی بر روی وبسایت خود همه مراحل تحویل کالا با سرویس هوایی را نمایش داده است.
▫️پهپادهای آمازون قادر به حمل بستههای حداکثر ۲.۷ کیلوگرمی هستند.
▫️هدف آمازون آن است که سفارشهای سرویس هوایی این شرکت در کمتر از ۳۰ دقیقه به دست مشتری برسند.
🔹 آمازون در وبسایت خود تاکید کرده است که "ایمنی از اولویتهای بالای" این شرکت است.
▫️پهپادهای آمازون تنها در طول روز و وقتی که شدت باد کم و میدان دید کافی باشد، اجازه پرواز دارند.
🔹 تغییر رفتار خریدار
ناتالی برگ، کارشناس فروش، میگوید:
سرویس هوایی آمازون "یک کودتای بازاریابی" برای این شرکت است.
▫️"اهمیت واقعی این سرویس جدید تاثیری است که بر سطح انتظار مشتریان میگذارد."
🔹 به گفته خانم برگ، سال گذشته تحویل کالا در همان روز سفارش بسیار تحسین برانگیز بود، اما حالا انتظار میرود در ۱۳ دقیقه سفارشها به دست مشتری برسند.
🔹 گزینههای متنوع تحویل کالا در سالهای اخیر، تاثیر مهمی بر رفتار و الگوی خرید مشتریان داشته است.
مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96