بازاریابی هتلداری و توریسم 🔹 قسمت اول
#بازاریابی
#بازاریابی_هتل
#بازاریابی_توریسم
👈 بازاریابی هتلداری و توریسم
🔹 قسمت اول
✍ در صنعت هتل داری ،بازاریابی و فروش اغلب در یک مقوله قرار می گیرند و جای تعجب نیست که دپارتمان فروش به عنوان یکی از قسمتهای مشهود در هتل می باشد.
🔹 مدیران فروش، با تورهایی مشتریان بلند مدت را فراهم میآورد وآنها را با حراجیهای نوشیدنی و غذا در هتل پذیرایی میکنند.
🔹 بعلاوه فعالیت فروش کاملاً مشهود است در حالیکه بیشتر حوزه های غیر ترویجی فعالیت بازاریابی پشت درهای بسته انجام می گیرد.
🔹 در صنعت رستوران، بیشتر مردم بازاریابی را با تبلیغات و ترویج فروش اشتباه میگیرند.
🔹 غیر معمول نیست اگر از مدیران رستوران بشنوی که میگویند « من بازاریابی را اصلاً باور ندارم » آنها این حرف را زمانی میزنند که از تأثیر تبلیغاتشان بهره ای نمیبرند.
🔹 در واقع تبلیغات و فروش تنها دو مقولهی نه چندان مهم در بازاریابی هستند.
🔹 تبلیغات و فروش مؤلفه های تشویقی آمیخته بازاریابی میباشند.
🔹 سایر اجزای آمیخته بازاریابی شامل کالا، قیمت و توزیع میباشند.
🔹 همچنین بازاریابی شامل تحقیق ، سیستمهای اطلاعات و برنامه ریزی میشود.
🔹 ساختار 4P ، متخصصان بازاریابی را توصیه میکند تا بر اساس کالا و خصوصیاتش تصمیمگیری کنند و تصمیم بگیرند که چطوری کالا را توزیع کنند، چه روشی را برای تشویق کالایشان بکار گیرند.
ادامه دارد...
☑️ گروه تخصصی بازار برتر
آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش
🆔 @bazarbartar_95