مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان 🔹 قسمت چهاردهم
#بازاریابی
#بازاریابی_دهان_به_دهان
#باشگاه_مشتریان
👈 مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان
🔹 قسمت چهاردهم
🔹 جدول نشانی پستی
هرگاه از فروشگاه خاصی خرید میکنم، فروشنده قسمت پیشخوان همیشه نشانی پستی مرا میخواهد.
▫️این فروشگاه از جدول پستی جهت بررسی موقعیت بازارش استفاده میکند.
▫️جدول نشانی پستی شیوهای برتر نسبت به قانون خردهفروشی است، چرا که از دادههای واقعی برای شناسایی موقعیت کسبوکار خردهفروشی استفاده میکند.
▫️یکبار که دادههای مبتنی بر نشانی پستی را داشته باشید، میتوانید به روشهای مختلف از آن استفاده کنید.
▫️چنانچه خردهفروشان دیگری که از این شیوه استفاده میکنند را میشناسید، میتوانید دادههای خود را با آنها مقایسه کنید تا درک بهتری از بازارتان داشته باشید.
▫️یا میتوانید دادهها را با دو فروشگاه مختلف مقایسه نمائید تا به نحو احسن از فرصتهای بازار استفاده کنید.
▫️کار دیگری که با این اطلاعات میتوانید انجام دهید این است که کارآیی جدول تبلیغات سنتی رایج خود را ارزیابی کنید.
▫️به عنوان مثال، شاید از روی محاسبات خود دریابید که تقریباً نیمی از مشتریان شما در نشانی پستی نزدیک به هم زندگی میکنند.
▫️شاید نقشه شما نیز همین نتیجه را داشته باشد؛ تجربه نشان میدهد که اغلب اوقات، بدون در نظر گرفتن نشانی پستی، بخش عمدهای از مشتریان از مکانی واحد میآیند، اما برای کسب اطمینان بایستی این موضوع را بررسی نمایید.
ادامه دارد...
☑️ گروه تخصصی بازار برتر
آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش
🆔 @bazarbartar_95