بازاریابی هتلداری و توریسم 🔹 قسمت پنجم
#بازاریابی
#بازاریابی_هتل
#بازاریابی_توریسم
👈 بازاریابی هتلداری و توریسم
🔹 قسمت پنجم
✍ تفکرات کارشناسی بازاریابی این بنگاههای بزرگ یک محیط بازاری کاملا رقابتی ایجاد کرده است.
▫️در پاسخ به فشارهای رقابتی در حال رشد، گروههای زنجیره ای هتلداری بیشتر بر تفکرات کارشناسی مدیر بازاریابی تکیه دارند.
▫️مقام مدیر غذا و نوشیدنی یا مدیر تقسیم اتاقها دیگر تنها مسیر شغلی برای رسیدن به مقام مدیریت عمومی نیست.
▫️در بیشتر گروههای زنجیره ای مقام مدیریت بازاریابی بعنوان مسیر شغلی جایگزین برای رسیدن به مقام مدیریت عمومی محسوب می شود.
▫️بازاریابی یک فلسفه ایست که تمام مدیران نیازمند آن میباشند، زمانی که مدیر بازاریابی یک بازاری تمام وقت محسوب میشود سایر افراد باید یک بازاری نیمه وقت به حساب بیایند.
▫️در سالهای نه چندان دور ، تجربه در مدیریت غذا و نوشیدنی برای موفقیت مدیریت عمومی هتل بسیار پر اهمیت بود.
▫️مدیر عمومی امروزی معتقد است آموزش بازاریابی یکی از نیازهای اولیه برای موفقیت می باشد.
🔹 بازاریابی توریسم:
دو صنعت اصلی که ما آنها را تشکیل دهنده توریسم می نامیم صنایع هتلداری و گردشگری میباشند.
▫️بازاریابی هتلداری موفق بشدت به صنعت گردشگری وابسته است.
▫️برای مثال، بیشتر مهمانان هتلها و تفرجگاهها پکیج های هتلداری و گردشگری را که بوسیله عمده فروشان فراهم آورده میشوند و از طریق آژانسهای مسافری ارائه میشوند را خریداری میکنند.
▫️با توافق برای شرکت در پکیج های ترتیب داده شده توسط عمده فروشان، هتلها بطور موثر رقبا را کنار میزنند.
▫️همینطور هتلها و بنگاههای کرایه اتومبیل روابط مشارکتی بسیاری را با خطوط هوایی که برنامه های پرواز مداوم دارند را توسعه داده اند.
ادامه دارد...
☑️ گروه تخصصی بازار برتر
آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش
🆔 @bazarbartar_95