اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

پیش به سوی بازاریابی پایدار 🔹 قسمت دوم

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۵ ب.ظ

#بازاریابی 

#بازاریابی_پایدار 

#بازاریابی_نوین 


👈 پیش به سوی بازاریابی پایدار


🔹 قسمت دوم


🔹 توسعه مدیریت برند و استفاده از فرهنگ برندیگ در بازاریابی چیزی را عوض نمی‌کند، فقط در برخی شرایط، بازاریابی متداول را بهبود می‌بخشد، ولی هیچ­گونه روش نوآورانه­ ای برای مدیریت مشتری ارائه نمی‌دهد. 


🔹 بازاریابی به عنوان یک رشته در بحران است و بازاریابی به عنوان یک اقدام کسب و کار که مسئول مدیریت مشتری است، در حال از دست دادن اعتبار خود می ­باشد.


🔹 نکته اصلی مورد اشاره در آسیب­ شناسی گرونروس این است که بحرانی که بازاریابی دچار آن شده است، به دلیل عدم توفیق در اعمال کامل و کافی فلسفه بازاریابی، در مورد خود رشته بازاریابی است. 


🔹 ﺗﺄکید بازاریابی بر مدیریت آمیخته بازاریابی و چهار P سنتی که ذاتاً تولیدکننده ­محور هستند، بوده است. 


🔹 آنها بر تولیدات شرکت، چگونگی قیمت­ گذاری، توزیع و ترفیع آن ها متمرکز هستند. 


🔹 چنین تفکری باعث تمرکز درون ­گرایانه­ بازاریابی و بر متغیرهایی می‌گردد که بازاریاب قادر به کنترل­ شان است. 


🔹 مشتریان تبدیل به اهدافی می‌گردند که جذب آنها فقط از طریق تعهد ارزش و منافع ممکن است. 


🔹 همان­طور که گرونروس مطرح می‌کند، بازاریابی رایج به جای در نظر گرفتن مشتریان به عنوان افرادی که باید همراه با آنها کاری انجام شود، مشتریان را کسانی در نظر می‌گیرد که باید کاری برای آنها انجام داد. 


🔹 چشم ­انداز جایگزینی که وی برای بازاریابی ارائه می‌کند، حول فرایند مدیریت روابط با مشتریان متمرکز شده، نه تسهیل مبادلات با آنها. 


🔹 با انجام این کار تمرکز از بازاریابی محصولات به مشتریان برداشته شده و در عوض تمرکز بر نیاز به ارائه ارزش به مشتریان خواهد بود.


🔹 نیاز به یک چشم­ انداز جایگزین بازاریابی، اغلب به صورت تصادم بین بازاریابی قدیمی (بازاریابی رایج به سبک کاتلر) و یک “رویکرد جایگزین جدید” به بازاریابی، ترسیم می‌شود. 


ادامه دارد...


 ☑️ گروه تخصصی بازار برتر 

آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش 

🆔 @bazarbartar_95

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۵
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی