پیش به سوی بازاریابی پایدار 🔹 قسمت پایانی
#بازاریابی
#بازاریابی_پایدار
#بازاریابی_نوین
👈 پیش به سوی بازاریابی پایدار
🔹 قسمت پایانی
با لحاظ کردن چالش های پایداری پیش روی جامعه، یک سوال منطقی که در مقابل رشته بازاریابی قرار گرفته است، این است که “چشم انداز بازاریابی با محوریت پایداری به چه صورتی خواهد بود؟”
🔹 به طور خلاصه میتوان چنین عنوان کرد که بازاریابی پایداری شکلی از بازاریابی است که برای همیشه دوام دارد و راه حل هایی که برای برآوردن نیازهای ما ارائه میکند، دارای ویژگی های زیر هستند:
▫️دارای محوریت زیست محیطی هستند: در نظر گرفتن محدودیت های بوم شناختی سیاره زمین و سعی در برآوردن نیازهای انسان بدون به مخاطره انداختن سلامت اکوسیستم ها و توانایی این اکوسیستم ها در تداوم ارائه خدمات اکوسیستمی.
▫️بادوام: از دیدگاه های امکان پذیری فنی و رقابت پذیری
▫️اقتصادی، اخلاقی: در ترویج عدالت و برابری اجتماعی بیشتر یا حداقل اجتناب از وخیم تر کردن الگوهای موجود بی عدالتی.
▫️مبتنی بر روابط: که از نگریستن به بازاریابی از نقطه نظر مبادلات اقتصادی فاصله گرفته و به آن به عنوان مدیریت روابط میان کسب و کارها و مشتریان آنها و سایر ذینفعان کلیدی نگریسته میشود.
🔹 به بیان دیگر، بازاریابی پایداری نماینده تکامل بازاریابی به نحوی است که دیدگاههای رایج اقتصادی و فنی را با مفاهیم در حال پیدایش بازاریابی رابطهای و دیدگاههای اجتماعی، اخلاقی، زیست محیطی و بین نسلی توسعه پایدار ترکیب میکند.
☑️ گروه تخصصی بازار برتر
آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش
🆔 @bazarbartar_95