اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

بازاریابی مخرب

جمعه, ۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۵۱ ب.ظ

بازاریابى مخرب یا disruptive marketing به روشى از بازاریابى گفته میشود که در آن با ایجاد خلاقیت در محصول و روش هاى بازاریابى جدید،عرصه را براى دیگر رقبا تنگ کرده و به ندرت آنها را از گردانه رقابت خارج میکند.اما در این روش یک راز و تکنیک اساسى وجود دارد و آن هم تداوم خلاقیت و پیدا کردن روش هاى جدید است.وگرنه اگر این خلاقیت یک بار انجام شود و بعد از جلب توجه ها و افزایش فروش،این خلاقیت ادامه نداشته باشد،روشى بیهوده است که پس از مدتى به جاى رقبا برند خود را از دور خارج میکنید.

یک مثال براى بازاریابى مخرب :

فرض کنید در یک شهر ۴ کارخانه تولید آب معدنى وجود دارد.و این ۴ شرکت در رقابتى تنگاتنگ باهم هستند.یکى از رقبا با عوض کردن نوع طراحى بطرى ها،کمى از رقبا جلومى افتد و مدتى مورد توجه است.اگر این کارخانه دست از ایده پردازى و ابداع روش هاى جدید بردارد،مدتى بعد دیگر کارخانه ها براى پیشى گرفتن از او وارد عمل میشوند و آن کارخانه به علت از دست دادن تکاپوى خود بازار را واگذار میکند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۶
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی