درآمد موتورهای جستجو بازاریابی
بزرگترین فراهم کنندگان بستر بازاریابی موتورهای جستجو گوگل ادوردز (به انگلیسی: Google Adwords)، بینگ ادز (به انگلیسی: Bing Ads) و بایدو (به انگلیسی: Baidu) میباشند. بازاریابی موتورهای جستجو به سرعت در حال رشد میباشد مدیریت کمپین موتورهای جستجو یا به صورت مستقیم یا از طریق فراهم کنندگان ابزار بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) در اختیار کاربران بازاریابی موتورهای جستجو قرار میدهد.
۲۰ لغت گرانقیمت جهت تبلیغات در گوگل ادز ورد عبارتند از: بیمه (به انگلیسی: Insurance)، وام (بهانگلیسی: Loans)، رهن (به انگلیسی: Mortgage)، وکیل (به انگلیسی: َAttorney)، اعتبار (به انگلیسی:Credit)، وکیل (به انگلیسی: Lawyer)، کمک مالی (به انگلیسی: Donate)، مدرک (به انگلیسی:Degree)، میزبانی (به انگلیسی: Hosting)، ادعا (بهانگلیسی: Claim)، کنفرانس تلفنی (به انگلیسی:Conference Call)، تجارت (به انگلیسی: Trading)، نرمافزار (به انگلیسی: Software)، بازیابی (بهانگلیسی: Recovery)، انتقال (به انگلیسی:Transfer)، سوخت/الکتریسیته (به انگلیسی:Gas/Electricity)، کلاس (به انگلیسی: Classes)، توان بخشی (به انگلیسی: Rehab)، درمان (بهانگلیسی: Treatment)، خون بند ناف (به انگلیسی:Cord Blood) میباشند. هزینه تبلیغات بابت هر کلیک از ۲۷٫۸۰ دلار شروع و تا ۵۴٫۹۱ دلار ادامه میباید. گوگل در چهار فصل منتهی به سال ۲۰۱۱ در مجموع ۳۴٫۴ میلیارد دلار از این طریق درآمد کسب کردهاست. ۹۷ درصد درآمد گوگل از طریق پرداخت کلیکی تأمین میگردد.[۴]