احساسات مشتریان مهماند. 🔹قسمت پایانی
#فروش_موفق
#احساسات_مشتری
👈 احساسات مشتریان مهماند.
🔹قسمت پایانی
▪️اغلب سرویس و نگهداری نیز جزئی از قرارداد است که مانند «سپری» بین این کارکنان و احساس مالکیت و نگهداری واقعی محصول سازمان قرار میگیرد.
▪️مدیرانی که سازمانشان در بازارهای بنگاه به بنگاه فعالیت میکند، غیرمحتمل است که خرید واقعی محصولات را تجربه کنند.
▪️حتی اگر آنها موقعیت خرید کالا یا برند «خود» را داشتند، دیدگاه آنها با زمانی که ارتباط یا احساسی نسبت به سازمان نداشتند، متفاوت میبود.
▪️واقعیت تاسفآور این است که خیلی از سازمانها در ایجاد شناخت از مشتریان خود کوتاهی میکنند.
▪️برای ترغیب و ایجاد درک عمیق از مشتریان فعلی و آتی نیاز به روال منظمی است.
▪️قسمتی از این روال منظم از تجزیه تجربه خرید به اجزای تشکیلدهنده آن به دست میآید.
▪️برخی از نیازها را میتوان به خوبی از طریق فعالیتهای بازاریابی برانگیخت.
▪️آگهیهای تعطیلات برای یادآوری مشتریان به رزرو تعطیلات تابستانی طراحی میشوند؛ مثل تبلیغات بیمهها که تجدید بیمهنامهها را تحریک میکنند.
▪️وقتی نیازی درک شد، مصرفکننده تصمیم میگیرد که چه اقدامی انجام دهد و گاهی نیاز اصلا به قدر کافی قوی نیست که واکنشی را برانگیزد.
▪️اگر مصرفکننده تصمیم به اقدام بگیرد، گام منطقی بعدی جستوجوی اطلاعات برای پشتیبانی از فرآیند خرید است.
📚 بخشبندی بازار در عمل،
👤 ترجمه محمدحسین بیرامی
مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96