ویژگی یک چیدمان خوب در فروشگاه: 🔹قسمت اول🔹
#فروشگاه
#اصول_چیدمان
👈 ویژگی یک چیدمان خوب در فروشگاه:
🔹قسمت اول🔹
۱ - دیده شدن کالاها:
در چیدمان خوب، تمامی کالاها توسط مشتری قابل رویت است.
🔹 کالایی در پشت کالای دیگر، پشت ستون طبقات و یا در داخل کارتن ها پنهان نیست.
🔹 همه کالاها در خط دید مشتری هدف قرار می گیرد.
برای مثال تنقلات مربوط به کودکان در طبقه دوم که در طول خط دید آنهاست، و نه طبقات بالایی قفسه ها قرار می گیرد.
۲ - قابلیت برداشته شدن کالاها توسط مشتری:
در چیدمان خوب، مشتری می تواند انواع کالاها را به راحتی از قفسه بردارد.
🔹 کالاهای سنگین و یا کالاهای مخصوص کودکان در طبقات بالایی قرار داده نمی شود.
🔹 پالت چینی به نحوی است که مشتری به راحتی کالای خود را برمی دارد و این امر موجب فروافتادن سایر کالاهای چیده شده نمی شود.
۳ - ایجاد نظم و آرامش:
نظم محیطی، فرایند خرید را تسهیل و لذت بخش می نماید.
🔹 مشتری در فضایی منظم دارای حس آرامش بوده و زمان بیشتری را در فروشگاه سپری می کند.
🔹 این موضوع، شرایط ذهنی آرام و آماده ای را برای خرید فراهم کرده و احتمال افزایش خرید توسط هر مشتری را افزایش می دهد.
۴ - امکان مقایسه کالاها با هم:
در چیدمان خوب، کالاهای مشابه در کنار یکدیگر قرار می گیرند.
🔹 بدین ترتیب مشتری می تواند کالا را با هم مقایسه و مناسب ترین کالا را انتخاب نماید.
🔹 چیدمان بر اساس «برند» مانع از این امر می شود.
ادامه دارد...
🆔 @modirbazar96