۷ درس «اهمیت به مشتری» از جف بزوس 🔹 قسمت سوم
يكشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۰۹:۵۳ ب.ظ
#مشتری
#مشتری_مداری
👈 ۷ درس «اهمیت به مشتری» از جف بزوس
🔹 قسمت سوم
۳ - صندلی خالی: مهم ترین شخص داخل اتاق…
«تمرکز بر مشتری، شرکت را منعطف تر میکند.»
🔹 حتی در روزهای اولیه که آمازون تازه داشت پر و بال میگرفت، بزوس به سختی تلاش میکرد تا این فلسفه «دل مشغولی درباره مشتریان» را از بالا تا پایین شرکت جا بیاندازد.
🔹 نکته خاصی که در تمام جلسات خود با مدیران رعایت میکرد، یک صندلی خالی بود.
🔹 همیشه یک صندلی خالی در جلسات قرار میداد و به مدیران ارشد میگفت که فرضا یک مشتری بر روی آن نشسته و قاعدتا مهم ترین فرد درون اتاق است.
🔹 به خاطر حضور نامرئی یک مشتری فرضی در اتاق، وزن متفاوتی بر روی تصمیمات سنگینی میکرد و آنها را تحت تاثیر قرار میداد.
ادامه دارد...
♻️ مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96
۹۷/۰۸/۲۷