استراتژیهای بازاریابی 🔹قسمت اول
دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۹ ب.ظ
#استراتژی_بازاریابی
#بازاریابی
#استراتژی
👈 استراتژیهای بازاریابی
🔹قسمت اول
۱ - بازاریابی B2C یا تجارت به مشتری
Business to Customer Marketing
🔹 بازاریابی تجارت به مشتری وقتی اتفاق میافتد که قصد شما، فروش محصول یا ارائه خدمات به مصرفکننده نهایی باشد.
🔹 بنابراین باید با روشهای بازاریابی مختلف، او را به سمت خود جذب کنید و به مشتری خود تبدیل کنید؛
🔹 مشتریی که زیاد خرید کند و مدام به سراغ شما بیاید.
۲ - بازاریابی B2B یا تجارت به تجارت
Business to Business Marketing
🔹 بازاریابی تجارت به تجارت برای کسب و کارهایی است که محصول یا خدمات به سایر کسب و کارها ارائه میدهند.
🔹 مثلاً اجناس عمده میفروشند یا خدمات بازاریابی ارائه میدهند.
🔹 بنابراین لازم است بازاریابی آنها در جهت هدف قرار دادن سایر کسب و کارها و آموزش به آنها باشد.
۳ - بازاریابی B2P یا تجارت به مردم
Business to People Marketing
🔹 چند وقتی است که این نوع سوم نیز در جهان بازاریابی مطرح شده است و نگاهی جدید به مخاطبان یک کسب و کار ارائه میدهد.
🔹 بازاریابی B2P یک نقطه اشتراک برای دو نوع بازاریابی B2C و B2B به حساب میآید و عنوان میکند در نهایت، چه مشتری ما تجارتها باشند و چه مصرفکنندگان نهایی، ما به مردم میفروشیم و باید با شناسایی درست نیازهای تصمیمگیرندگان، بازاریابی خود را انجام دهیم.
ادامه دارد...
مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96
۹۷/۰۹/۰۵