اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

پیش به سوی بازاریابی پایدار 🔹 قسمت اول

يكشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۴ ب.ظ
#بازاریابی 
#بازاریابی_پایدار 
#بازاریابی_نوین 

👈 پیش به سوی بازاریابی پایدار

🔹 قسمت اول 

✍ بحث و جدل در مورد بازاریابی پست مدرن، نوشداروهای بازاریابی و اشکال مختلف جدید بازاریابی، یک زمینه مشترک دارد: این که بازاریابی آینده باید با بازاریابی در گذشته تفاوت داشته باشد. 

🔹 در دنیایی که شروع به درک عواقب اجتماعی و زیست­ محیطی رشد ناپایدار اقتصادی قرن بیستم کرده است، جای شک باقی نیست که ما برای تولید و مصرف آینده­ خود به رویکردهای جایگزین نیازمندیم. 

🔹 تغییر سیستم‌های تولید و مصرف ما، مستلزم تغییر شیوه تفکر و اقدامات بازاریابی و کنار نهادن همیشگی این فرض است که ریشه فعالیت بازاریابی، “چگونگی فروختن کالای بیشتر به مردم است“.

🔹 کریستین گرونروس دانشمند پیشگام بازاریابی کتاب خود به عنوان “در جستجوی منطقی جدید از بازاریابی“ را با فصلی به نام “بازاریابی، رشته ­ای در بحران” آغاز می‌کند. 

🔹 در بحرانی که وی توصیف می‌کند بازاریابی حوزه‌ای از تفکر و فعالیت کسب­ و کار است که نتوانسته تکامل پیدا کند و یک مدیر بازاریابی که از ۵۰ سال قبل در زمان سفر کرده، در یک دپارتمان بازاریابی کنونی در نقش مدیر بازاریابی، کاﻣﻼ راحت خواهد بود (هرچند که باید کمی در زمینه رسانه ­های دیجیتال آموزش ببیند). 

🔹 تصویری که گرونروس در اذهان ترسیم می‌کند این است که یک بخش هزینه ­بر در شرکت، در حال از دست دادن نقش و اعتبار استراتژیک خود است، چرا که نتوانسته تفکر موجود خود را به صورتی تغییر دهد که منجر به تکامل آن گردد.

🔹 بهره ­وری بازاریابی نمی‌تواند در چارچوب­ ها و ساختارهای موجود بهبود یابد. 

🔹 تا زمانی که مسئولیت اصلی بازاریابی جذب مشتری و ایجاد تعهد است، هزینه­ های بازاریابی به رشد خود ادامه خواهند داد و اثربخشی آن پایین­ تر خواهد آمد.

ادامه دارد...

 ☑️ گروه تخصصی بازار برتر 
آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش 
🆔 @bazarbartar_95
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۵
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی