#مشتری
#مشتری_مداری
👈 ۷ درس «اهمیت به مشتری» از جف بزوس
🔹 قسمت ششم
۶ - برای خلق یک شرکت « مشتری محور» بکوشید.
«اگر بتوانیم همه چیز را طوری بچینیم که علایق و خواسته های ما با مشتریان در یک ردیف قرار بگیرند، در بلند مدت هم برای مشتریان و هم برای ما خیلی خوب جواب خواهد داد.»
🔹 نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که چرا آمازون در هر فصل از سال، میلیاردها دلار درآمد دارد؟
🔹 راز موفقیت آمازون در توانایی بزوس در خلق یک شرکت مشتری محور است.
🔹 تمام بخش های سازمانی آمازون بر اساس اطلاعاتی فعالیت میکنند که از تجربیات خوب و بد مشتریان مشتق شده است.
🔹 این امر به شرکت اجازه می دهد تا ریسک بیشتری کند، دست به نوآوری بزند و تصمیمات سختی بگیرد زیرا شواهد محکمی در دست دارد و می داند چه چیزی برای مشتری بهترین است و در آخر چه چیزی برای شرکت بهترین است.
🔹 بزوس در مصاحبهای با مجله فوربز گفت: «ما بر باورها و انتظارات تمرکز نمیکنیم، ما بر آن چیزی که برای مشتریان خوب است تمرکز می کنیم.»
ادامه دارد...
♻️ مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96