اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

۹۴ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

#فروشگاه


👈 چالش های پیش روی فروشگاهها محلی:


🔹 هجوم وب سایتهای اینترنتی و کانال های تلگرام


🔹 فروشگاههای زنجیره ای بسیار بزرگ و هایپرها


🔹 افزایش رقابت میان فروشگاه ها


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۹:۱۶
مهدی آتش فشان رامشه

#فروش_موفق 


👈 افزایش سریع فروش با پی‌گیری مشتریان


✍ مشتریان بالقوه را پیگیری کنید.


اغلب فروشندگان می‌دانند که به سرانجام رساندن فروش در تلاش اول کار آسانی نیست. 

آمار بازاریابی از طریق پست مستقیم نشان می‌دهد که با افزایش تعداد تماس‌ها با مخاطب، آمار پاسخ‌ها به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.


🔷 اگرچه مشتریان با اولین تلاش فروشنده برای به سرانجام رساندن فروش، خرید نمی‌کنند، اما به این معنی نیست که مشتری بالقوه به خرید محصول یا خدمت شما علاقه‌مند نیست.


🔷 شاید دلیل این باشد که مشتری برای اتخاذ تصمیم خرید به زمان بیشتری احتیاج دارد یا شاید سوالات و ابهاماتی درباره محصول و خدمت شما وجود دارند. 

🔷 بعد از ایجاد اولین ارتباط، تماس خود را با مشتری حفظ کنید، زیرا این کار نشان می‌دهد که واقعا به برآورده کردن نیازها و علایق آنها علاقه‌مند هستید و هدفتان فقط کسب سود برای خودتان نیست.

🔷 در روند پیگیری می‌توانید از فرصت‌ها استفاده کرده و دلیل سودمند بودن محصولات و خدماتتان را دقیقا برای‌ مشتریان توضیح دهید.

یک استراتژی پیگیری موثر، فرصت مجددی برای فروش ایجاد می‌کند.


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۹:۱۵
مهدی آتش فشان رامشه

#فروشگاه

#اصول_چیدمان

 

👈 ویژگی یک چیدمان خوب در فروشگاه:


🔹قسمت دوم🔹


۵ - کاهش میزان ضایعات کالاها: 

در چیدمان خوب، کالاها بر اساس تاریخ انقضا چیده می شوند.

🔹 بدین ترتیب کالاهای قدیمی تر در دسترس مشتری قرار گرفته و احتمال خرید آنها افزایش می یابد.

🔹 همچنین میزان ضایعات و مرجوعی ها کاهش می یابد.


۶ - اطلاع از موجودی کالاها: 

در چیدمان خوب، به راحتی می توان از وضعیت فروش انواع کالاها و موجودی آنها مطلع شد.

🔹 این موضوع کمک می کند تا بر اساس موجودی کالا، به راهنمایی مشتریان بپردازیم. 

🔹 از طرفی نظم در چیدمان، فرایند سفارش دهی را آسانتر کرده و خطاهای آن را کاهش می دهد. 


۷ - بهبود فضای قفسه ها: 

در چیدمان خوب، از فضای قفسه ها به بهترین نحو استفاده می شود.

🔹 می توان حجم بیشتری از کالاها را از انبارک به قفسه ها انتقال داده و دپو کرد.


۸ - سلامت کالاها: 

در چیدمان خوب، احتمال صدمه دیدن بسته بندی کالاها و میزان ضایعات و مرجوعی از این بابت، کاهش می یابد.


۹ - تناسب رنگ ها: 

از جادو و ترکیب رنگ ها نباید غافل شوید. 

🔹 چیدمان خوب از ترکیب رنگها فضایی دلنشین ایجاد می کند. 

🔹 البته دقت می شود که ایجاد ترکیب رنگی مناسب، به سایر استانداردهای چیدمان لطمه نزند.


۱۰ - کاهش دزدبری: 

چیدمان منظم و اصولی کالاها، دزدبری را کاهش می دهد. 

🔹 قراردادن کالاهایی با آمار دزدبری بالا در مکانهای مناسب که در معرض دید کارکنان (صندوق) و یا دوربین هستند، امکان دزدبری را کاهش می دهد. 

🔹 در چیدمان مناسب، نقاط کور فروشگاه ها مورد توجه است.


🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مهر ۹۷ ، ۱۹:۱۴
مهدی آتش فشان رامشه

#فروشگاه 

#اصول_چیدمان


👈 ویژگی یک چیدمان خوب در فروشگاه:


🔹قسمت اول🔹


۱ - دیده شدن کالاها: 

در چیدمان خوب، تمامی کالاها توسط مشتری قابل رویت است. 

🔹 کالایی در پشت کالای دیگر، پشت ستون طبقات و یا در داخل کارتن ها پنهان نیست. 

🔹 همه کالاها در خط دید مشتری هدف قرار می گیرد. 

برای مثال تنقلات مربوط به کودکان در طبقه دوم که در طول خط دید آنهاست، و نه طبقات بالایی قفسه ها قرار می گیرد.


۲ - قابلیت برداشته شدن کالاها توسط مشتری: 

در چیدمان خوب، مشتری می تواند انواع کالاها را به راحتی از قفسه بردارد.


🔹 کالاهای سنگین و یا کالاهای مخصوص کودکان در طبقات بالایی قرار داده نمی شود.

🔹 پالت چینی به نحوی است که مشتری به راحتی کالای خود را برمی دارد و این امر موجب فروافتادن سایر کالاهای چیده شده نمی شود.


۳ - ایجاد نظم و آرامش: 

نظم محیطی، فرایند خرید را تسهیل و لذت بخش می نماید.

🔹 مشتری در فضایی منظم دارای حس آرامش بوده و زمان بیشتری را در فروشگاه سپری می کند.

🔹 این موضوع، شرایط ذهنی آرام و آماده ای را برای خرید فراهم کرده و احتمال افزایش خرید توسط هر مشتری را افزایش می دهد.


۴ - امکان مقایسه کالاها با هم: 

در چیدمان خوب، کالاهای مشابه در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

🔹 بدین ترتیب مشتری می تواند کالا را با هم مقایسه و مناسب ترین کالا را انتخاب نماید. 

🔹 چیدمان بر اساس «برند» مانع از این امر می شود.


ادامه دارد...


🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۲۰:۰۱
مهدی آتش فشان رامشه

#طراحی

 #نمای_فروشگاه:


✍ نمای یک فروشگاه در حقیقت بعد اجتماعی آن ساختمان و زبان صحبت و تعامل آن با فضای اطرافش است.


🔹 در واقع صورت ظاهری ساختمان و آنچه که در برابر دید عموم قرار دارد، پر اهمیت ترین قسمت ساختمان در برابر دید بازدیدکنندگان و سایر افراد رهگذر است و بهترین ابزاری که می تواند هدف صاحبان و ذینفعان خود را از کسب و کار خویش، بیان نماید.


مدیریت بازار و فروش

🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۱۹:۵۸
مهدی آتش فشان رامشه

#فروش_موفق 


👈 عادت های قدیمی فروشندگان 


💢 به همه خوشامد نگویید، شما قرار نیست همه را قانع کنید!


✍ اشتباه ما در قانع کردن مشتری آن است که فکر می‌کنیم مشتری کاملا متناسب با محصول و یا خدمت ماست؛ در صورتی که همیشه اینگونه نیست.


♻️ در اولین قدم برای  تماس با مشتری بهتر است بدانیم که آیا مخاطب مورد نظر با آنچه ما عرضه می کنیم تناسب دارد یا خیر؟


♻️ وگرنه گرفتار رویکرد قدیمی و از کارافتاده فروش یخچال به اسکیمو خواهیم شد و زمان و انرژی خود را صرف افرادی کرده ایم که نیازی به محصول ما نداشته و خریدی از ما نخواهند کرد.


♻️ به جای تلاش برای متقاعد کردن همه مشتریان، ابتدا بررسی کنید که آیا آنها متناسب با محصول تان هستند یا نه.


 ♻️ درباره مسائل و مشکلات آنها سوال کنید و بودجه مورد نظرشان را ارزیابی و درخصوص فرآیند تصمیم گیری ایشان کسب اطلاع کنید. 


♻️ این تغییر در رویکرد مشتری یابی، سبد فروش ما را از کسانی که خریدار نیستند پاک و به مشتریان اثبات می‌کند که به چه میزان قابل اعتماد و دارای اعتبار هستیم.


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۷ ، ۱۹:۵۷
مهدی آتش فشان رامشه

#فروش_موفق 

#فروش_حرفه_ای 

#محصول


👈 ۳ راه برای خلق عناوین و جملات پر منفعت و مزیتی محصولات:


۱ - احساسی اش کنید!

چرا مردم به چیزی که می‌گویید باید اهمیت دهند؟ 

🔹 توجهشان را با چیزی که به آنها مربوط است بدست آورید. 


▫️احساسات ایده را می فروشد، نه واقعیت. 


▫️ایده شما برای مشتری چه کاری می‌کند؟


🔹 از این که از احساسات استفاده کنید نترسید، اغلب انگیزه خرید احساسی بسیار بیشتر از انگیزه خرید منطقی است.


🔹 کاربرد کلماتی که به احساسات مربوط می‌شوند، مانند “مجانی”، “باورنکردنی” و “عظیم” را امتحان کنید.


۲ - کوتاهش کنید!

واقعا کوتاه! یعنی بیشتر از ۱۰ یا ۲۰ کلمه نباشد، (کمتر بهتر است).


🔹 یادتان باشد,وقت زیادی ندارید، اگر جمله گزارشی شما طولانی است، مردم از  آن عبور خواهند کرد، قبل از این که بخواهند ادامه اش را بخوانند یا بشنوند.


🔹 از استفاده کمتر از کلمات نترسید و از این که تمام جزییات محصولتان شاملش نشود؛ بسیار بهتر است که ۳ تا از ویژگی های برترش به خوبی شناخته شود تا همه ویژگی هایش به صورت گذرا خوانده شود.


۳ - از اعداد استفاده کنید!

اعداد اختصاصی بودن را القا می‌کنند. 


🔹 اطرافتان را نگاه کنید، عنوانهایی با اعداد بر جهانمان حکمفرماست.


▫️محصولات معتبر برای ورزشکاران حرفه ای

▫️سریع ترین مرکز فروش کتاب

▫️محصولی برای افزایش ۵۰% حجم اتاقتان

🔹 هر جمله ای را که می‌سازید توسط اطرافیانتان تست کنید. 

▫️تحقیق کنید کدامشان بیشترین تاثیر را در فروش دارند؟ 

▫️بازخورد بگیرید و هرکدام بهتر بود آنرا انتخاب کنید.


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۲۰:۱۳
مهدی آتش فشان رامشه

#فروش

#درخواست_مشتری


👈 تحمیل کالا توسط فروشنده


✍ یکی از خطاهای فروش این است که در مقابل درخواست مشتری برای کالای که موجودی نداریم، به جای پوزش و دلجویی از او، سعی کنیم کالای دیگری را به مشتری تحمیل کنیم.


🔹 فروشندگانی که با بیان جملاتی مثل

"این هم همان است، فرقی ندارد که و..."، به دنبال فروش کالایی دیگر به مشتری باشند، برای همیشه مشتری خود را از دست خواهند داد.


♻️ مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۲۰:۱۱
مهدی آتش فشان رامشه

#فروش_موفق 

#احساسات_مشتری 


👈 احساسات مشتریان مهم‌اند. 


🔹قسمت پایانی


▪️اغلب سرویس و نگهداری نیز جزئی از قرارداد است که مانند «سپری» بین این کارکنان و احساس مالکیت و نگهداری واقعی محصول سازمان قرار می‌گیرد. 


▪️مدیرانی که سازمانشان در بازارهای بنگاه به بنگاه فعالیت می‌کند، غیرمحتمل است که خرید واقعی محصولات را تجربه کنند. 


▪️حتی اگر آنها موقعیت خرید کالا یا برند «خود» را داشتند، دیدگاه آنها با زمانی که ارتباط یا احساسی نسبت به سازمان نداشتند، متفاوت می‌بود. 


▪️واقعیت تاسف‌آور این است که خیلی از سازمان‌ها در ایجاد شناخت از مشتریان خود کوتاهی می‌کنند. 


▪️برای ترغیب و ایجاد درک عمیق از مشتریان فعلی و آتی نیاز به روال منظمی است. 


▪️قسمتی از این روال منظم از تجزیه تجربه خرید به اجزای تشکیل‌دهنده آن به دست می‌آید.


▪️برخی از نیازها را می‌توان به خوبی از طریق فعالیت‌های بازاریابی برانگیخت. 


▪️آگهی‌های تعطیلات برای یادآوری مشتریان به رزرو تعطیلات تابستانی طراحی می‌شوند؛ مثل تبلیغات بیمه‌ها که تجدید بیمه‌‌نامه‌ها را تحریک می‌کنند.


▪️وقتی نیازی درک شد، مصرف‌کننده تصمیم می‌گیرد که چه اقدامی انجام دهد و گاهی نیاز اصلا به قدر کافی قوی نیست که واکنشی را برانگیزد. 


▪️اگر مصرف‌کننده تصمیم به اقدام بگیرد، ‌گام منطقی بعدی جست‌و‌جوی اطلاعات برای پشتیبانی از فرآیند خرید است.


📚 بخش‌بندی بازار در عمل، 

👤 ترجمه محمدحسین بیرامی


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۷ ، ۲۰:۱۰
مهدی آتش فشان رامشه

#فروش_موفق 

#احساسات_مشتری 


👈 احساسات مشتریان مهم‌اند. 


🔹قسمت چهارم


▪️با اینکه مدیران اغلب ادعا می‌کنند که درک عمیقی از فرآیند خرید مشتریان خود دارند، ‌گاهی این ادعا بسیار دور از واقعیت است. 

▪️بیشتر سازمان‌ها فقط شناخت سطحی و اولیه‌ای از طرز عمل مشتریان به هنگام خرید محصول سازمان دارند. 


▪️از آنجایی که مدیران برند بنا به طبیعت شغل خود نمی‌توانند نقش مشتریان «عادی» را برای سازمان خود بازی کنند، این شناخت در همان حد باقی می‌ماند. 

▪️آنهایی که سازمانشان در بازارهای مصرفی فعال است، ممکن است از تخفیف مخصوص کارکنان یا قراردادهای ارزان‌قیمت برخوردار باشند.


▪️یک نمونه کلاسیک آن صنعت خودرو است که برخی تولیدکنندگان طرح‌های ارزان‌قیمت و اجاره‌های بلندمدت خودرو را به کارکنان خود عرضه می‌کنند.


ادامه دارد...


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۷ ، ۱۹:۰۵
مهدی آتش فشان رامشه