اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

تقریباً هرروز، کاربران‌تان محتوای ارزشمندی برای شما تولید می‌کنند. محتوای جذاب می‌تواند برای شما ترافیک، تبلیغات و فروش بیشتر به ارمغان آورد، اما در صورتی که بتوانید از آن‌ها درست استفاده کنید.

شرکت‌ها به طور فزاینده‌ای اهمیت محتوای تولید شده توسط کاربر را درمیابند. درواقع، در سال ۲۰۱۶، ۳۵٪ بازاریابان B2C برای استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران و طرفداران، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

اجازه دهید ابتدا توضیح مختصری درباره‌ی محتوای تولید شده توسط کاربر بدهیم، سپس به چگونگی استفاده از این محتوا بپردازیم.

فردی به نام مایکل از شرکت نرم‌افزار Sprout Social ساده‌ترین تعریف را درباره‌ی محتوای تولیدشده توسط کاربر (UGC) ارائه داده است:

“محتوای تولیدشده توسط کاربر دقیقاً همانند محتوای تولید شده توسط کاربران برند است. محتوا می‌تواند شامل هرچیزی باشد، مثل تصویر، ویدئو و پست‌های وبلاگی و… . کاربر ممکن است مشتری برند، بازدیدکننده‌ی سایت و یا فالوور شبکه اجتماعی برند باشد. “

محتوای تولید شده توسط کاربر نتیجه‌بخش است، زیرا توسط یک کاربر واقعی تولید شده است. بنابراین، هنگامی که مشتریان بالقوه آن را بخوانند حس می‌کنند که محتوا بی‌غرض است، زیرا یکی از خودشان آن را نوشته است، و به آن اعتماد می‌کنند.

 

چگونه محتوای تولیدشده توسط کاربر، با چرخه‌ی بازاریابی درونگرا، متناسب است؟

محتوای تولیدشده توسط کاربر نقش بسیار مهمی در مراحل بازاریابی داخلی ایفا می‌کند. کاربران طی مراحلی تصمیم به خرید می‌گیرند، این مراحل معمولاً به شکل زیر است:

  • کشف کردن
  • بررسی کردن
  • خریدن
  • استفاده کردن
  • جویا شدن
  • متعهد شدن

 

محتوای تولید شده توسط کاربر به دیگر افراد کمک می‌کند که این مراحل را کوتاه‌تر طی کنند. برای مثال افراد از مرحله‌ی کشف کردن سریعتر به مرحله‌ی بررسی یا خرید می‌رسند. به این ترتیب مشتریان شما به شما در تسریع خرید و فروشتان کمک می‌کنند. و همانطور که به آن اشاره شد، کاربران همیشه در حال ساخت این قبیل محتواها هستند و شما باید در استراتژی فروش خود آن را بگنجانید.

 

با استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران، برند خود را اطلاع‌رسانی کنید

در طول مرحله‌ی آگاهی بازاریابی درونگرا، خریداران بالقوه محصولی کشف می‌کنند. یا، متوجه می‌شوند که مشکلی دارند که نیاز به حل دارد.

اگر نگاهی به اینکه چگونه مردم برندها را کشف می‌کنند بیندازید، خواهید دید که بخش عظیمی از آن مربوط به موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی، سایت مشتریان و انجمن آنلاین برندها، خواهد بود.

همه‌ی مردم از گوگل، هنگامی که نیاز به دانستن درباره‌ی موضوعی دارند، استفاده می‌کنند. اگر محصولات شما در جایگاه بالاتری در صفحات نتایج جستجو قرار گیرند، احتمال کلیک خوردن آن‌ها بیشتر خواهد بود.

تحقیقات نشان داده است که ۷۱.۳۳٪ کلیک‌ها برای صفحه‌ی نتایج جستجوی اول است، و صفحات دوم و سوم فقط ۵.۵۹٪ از کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل برندها سعی دارند که در این رتبه‌بندی‌ها از یکدیگر جلو بزنند. و در تلاشند که با محتوای جامع‌تر و طولانی‌تر خود را در صدر نتایج قرار دهند، درحالیکه بی‌خبرند از اینکه ۲۵ درصد نتایج جستجو ۲۰ برند بزرگ جهان به محتوای تولیدشده توسط کاربران لینک داده می‌شود.

ارتباط بین سئو و محتوای تولیدشده توسط کاربران کاملاً واضح است. و این نیز ارتباطی است بین موقعیت نتایج موتورجستجو و آگاهی از برندها.

پس از سئو، دیگر ابزار قدرتمند برای آگاهی کانال‌های اجتماعی است.

طبق نتایج تحقیقات، ۳۷٪ مشتریان قبل از خرید به بررسی‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی تکیه می‌کنند. محتوای اجتماعی، در اکثر موارد، توسط انجمن برند، تولید می‌شود تا خود برند. پس شبکه‌های اجتماعی را نیز باید جدی بگیرید و از آن‌ها باید در راستای شناساندن برند خود به دنیا، بهره‌گیرید.

 

طبقه‌بندی محتوای تولیدشده توسط کاربر برای ایجاد تعامل

هنگامی که بازاریابان توجه‌شان به بخشی جذب شود، قدم بعدی‌شان تعامل با آنهاست. برای انجام این کار، محتوایی می‌سازند که آن‌ها را بیشتر تحت تأثیر قرار دهند.

این بخش‌ها در این مرحله به محتوای در حال توسعه به دو روش کمک می‌کنند:

۱) جمع‌آوری اطلاعات منحصربفرد و بینشی برای شما

۲) تعامل با مخاطبان

مثال خوبی درباره‌ی این قبیل محتوای تولیدشده توسط کاربر، توسط آزمونگر رسانه‌های اجتماعی (SME) صورت گرفته است.

SME ، منابع را به سمت اخبار رسانه‌های اجتماعی هدایت می‌کند، سالانه برای توسعه‌ی گزارش صنعت بازایابی رسانه‌های اجتماعی خود، یک نظرسنجی ترتیب می‌دهد.

مثال دیگر مربوط به موسسه‌ی بازاریابی محتواست که با استفاده از نظرسنجی،محتوای بسیار عالی توسط کاربران تولید می‌کند.

 

نظرسنجی یکی از بهترین روش‌ها برای تولید چنین محتوایی است، زیرا داده‌هایی را در اختیارتان میگذارد که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید.

شما همیشه به نظرسنجی‌های گسترده و داده‌کاوی برای تولید محتوا توسط کاربران نیاز نخواهید داشت. گاهی اوقات، یک پست وبلاگی ساده از یک کاربر می‌تواند این نیاز را برآورده کند.

اگر نمی‌توانید نظرسنجی کنید، یک ایمیل شخصی به کاربران خود بفرستید و از آن‌ها بخواهید که تجربه‌هایی که با محصولات شما داشته‌اند به اشتراک بگذارند.

 

از خلاصه‌ی بررسی‌ها برای گرفتن راهنمایی و فروش بیشتر استفاده کنید

هنگامی که موفق به تعامل با کاربر شدید، در مرحله‌ی بعد می‌خواهید که آن‌ها را به مرحله‌ی مکالمه ببرید، که در آنجا محتوای تولید شده توسط کاربر بسیار مؤثر است.

مردم گاهی به بررسی‌ها و رتبه‌بندی دوستانشان بیشتر از رتبه‌بندی‌ افراد حرفه‌ای اعتماد می‌کنند.

تنها راهی که می‌تواند به شما در فروش بیشتر کمک کند، بررسی‌های  مثبت است، بررسی‌های منفی ممکن است اعتبار برند شما را زیر سؤال ببرد. برای ۲۱.۹ درصد از مردم که به دنبال خرید محصول‌اند- فقط یک ایده‌ و نظر منفی کافی است که آن‌ها از خرید صرف‌نظر کنند.

 

کنترل محتوای عمومی برای لذت بردن مشتریان

 

مرحله‌ی نهایی چرخه بازاریابی درون‌گرا جایی است که بازاریابان قصدشان لذت بردن مشتری است.

معمولا، در این قسمت، بازاریابان سعی دارند از این اطمینان حاصل کنند که مشتریانشان به آرامی وارد حلقه‌ی برند آن‌ها شده و به سرعت شروع به استفاده از محصولاتشان می‌کنند.

از آنجا که این مرحله‌ای است که در آن مشتریان شروع به استفاده از محصول می‌کنند، آن‌ها از نوع خاصی از محتوای تولید شده توسط کاربر استفاده می‌کنند.

نیلسن (Nielsen)، یک سری تحقیقات روی اینکه چگونه مردم محتوای وب را استفاده می‌کنند، انجام داد، که نوشتن پرسش‌وپاسخ‌های بهینه‌سازی شده‌ای را برای پرسش و جو از کاربران پیشنهاد داد که می‌تواند در بهبود سئو به شما کمک کند:

“ مردم به دنبال یافتن راه‌حل برای شما نیستند، آن‌ها به دنبال حل مشکل خودشان هستند، اگر شما در استفاده از کلمات برای مشتریانتان بسیار محتاط هستید، پرس‌وجوهای هدفمند جستجوی وب با سؤالات شما تطبیق داده خواهد شد، به طوری که مردم می‌توانند مستقیماً به بهترین پاسخ شما از طریق صفحات نتایج موتورجستجو برسند.”

لازم نیست که حتماً این محتوا منفعل همچون پرسش‌وپاسخ‌ و یا مقالات پایگاه دانش باشد. شما می‌توانید علاوه‌براین جلساتی برگزار کنید که در آن کاربران می‌توانند فعالانه شرکت کنند.

 

هنگامی که محتوای تولید شده توسط کاربر می‌تواند به شما ارزش فروش بخشد

همانطور که در بالا خواندید، محتوای تولید شده توسط کاربر بهترین راه برای افزایش فروش است. با اینحال، این نوع محتوا ممکن است چیزها را زشت هم نشان دهد.

مشکل این نوع محتوا این است که غیر قابل کنترل است.

بسیاری از برندها و شرکت‌ها از این طریق آسیب دیده‌اند، هشتک‌هایی که آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای شناساندن خود به کاربران استفاده می‌کردند، پس از مدتی در معرض تبلیغات منفی قرار می‌گرفت و آن‌ها مجبور به حذف آن هشتک می‌شدند، مثل اتفاقی که برای مک دونالد افتاد.

بنابراین بهتر است هنگامی که کمپین تولید محتوای کاربران راه‌اندازی شد ، کمی آن را هدایت کنید. بنابراین هنگامی که از چنین کمپین هایی استفاده می‌کنید باید بسیار مراقب باشید. تصدیق نامه ها، دیدگاه‌ها و داستان‌های موفقیت  همه امن هستند و  پتانسیلی برای ویروسی عمل کردن ندارند.

اما، کمپین‌هایی شامل ویدئوهای یوتیوپ، هشتک‌ها و چیزهایی از این قبیل بسیار حساس و غیرقابل کنترل‌اند و ممکن است برای شما تبلیغات منفی نیز به همراه داشته باشند.

تحلیل و بررسی ۴۰۰۰ ویدئوهای تولید شده توسط کاربران نشان می‌داد که ۶.۶٪ از محتواها مشکل‌ساز به نظر رسیده‌اند.

 

نتیجه‌گیری

 

محتوای تولید شده توسط کاربران نتیجه بخش است. تعداد افرادی که تحت تأثیر این نوع محتوا قرار می‌گیرند بیشترند.

اولین قدم ساده‌ی شما در این مسیر می‌تواند به سادگی درخواست یک دیدگاه رتبه‌بندی‌ از کاربران ، و یا شروع یک گفتگو در رسانه‌های اجتماعی برای باقی گذاشتن یک ردپای مؤثر در شبکه‌های اجتماعی، باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۳
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی