احساسات مشتریان مهماند. 🔹قسمت دوم
#فروش_موفق
#احساسات_مشتری
👈 احساسات مشتریان مهماند.
🔹قسمت دوم
▫️بعد دوم به سطح مداخله (زمان صرف شده) مربوط میشود.
▪️خرید لامپ یا نان به معنی سطح اندک مداخله است، در حالی که در مورد خانه جدید یا خودروی خانوادگی اینطور نیست.
▪️وقتی که این دو بعد در کنار یکدیگر قرار میگیرند، یک شبکه ایجاد میشود که از آن بهعنوان شبکه روسیتر- پرسی نام برده میشود.
▪️یک مطالعه پژوهشی وسیع که مشتریانی را از سراسر جهان در برمیگرفت برای ایجاد جامعه آماری شبکه از محصولات و خدمات متفاوت استفاده شد.
▪️از پاسخگویان خواسته شد تا محصولات و خدمات را براساس سطح مداخله و اینکه انگیزه آنها به هنگام خرید هیجانی یا منطقی بوده، ردهبندی کنند.
▪️نتایج اطلاعات زیادی را در مورد تبلیغات مناسب و رویکردهای بازاریابی برای هرگونه محصول فراهم کردند.
▪️برای مثال، آگهیهای متعارف برای پاککنندهها و عطر را مقایسه کنید، در مورد پاککنندهها آگهیها معمولا سریع، تاکیدی و مستقیم (hard-hitting) و براساس ارائه شواهد هستند.
▪️پاککننده محصولی است که بهطور منطقی و با صرف زمان (مداخله) کم خریداری میشود.
▪️باعث تعجب نیست که بیشتر مردم حاضر نیستند وقت زیادی را صرف تماشا یا توجه به چنین آگهیهایی بکنند.
▪️بازاریابی برای عطر (زمان و مداخله زیاد، خرید هیجانی) کاملا متفاوت است و به مقدار فراوانی به تخیلات و تصویرسازی وابسته است تا به استدلال کلامی.
ادامه دارد...
مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96