اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

احساسات مشتریان مهم‌اند. 🔹 قسمت اول

پنجشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۱۷ ب.ظ

#فروش_موفق 

#احساسات_مشتری 


👈 احساسات مشتریان مهم‌اند.


🔹 قسمت اول  


✍ این احساسات ممکن است محصول، برند، یا کل شرکت را در بر بگیرند که مخصوصا در بازارهای مصرفی اهمیت دارند، جایی که افراد دامنه وسیعی از انگیزه‌ها را دارند. 

🔹 بعضی از محصولاتی که مشتریان می‌خرند، مطلوبیت ذاتی برای آنها دارند و برخی دیگر ندارند. 


🔹 برخی به خاطر چشم و همچشمی ضرورت می‌یابند، ولی بعضی دیگر ولخرجی‌هایی هستند که به طرق مهمی با سبک زندگی مشتری در هم تنیده‌اند. 


🔹 این احساسات می‌توانند احتمالا از هزاران راه یک خرید را تحت تاثیر قرار دهند. 

🔹 می‌توانند بر زمان و مکان خرید، فرآیندی که دنبال می‌شود، کانال‌های خرید به کار رفته، برندهای جانشینی که مورد توجه قرار می‌گیرند و حتی بر تصمیم خریدار مبنی بر خرید مجدد همان محصول در آینده اثر بگذارند.


🔹 پژوهشگرانی که در زمینه تبلیغات و آگهی‌ها فعالیت می‌کنند، از گذشته به احساسات مصرف‌کننده و چگونگی واکنش در مقابل فعالیت‌های تبلیغی بازاریابی علاقه‌مند بوده‌اند.


🔹 عمده تحقیق حاضر حول طبقه‌بندی کالاها و خدمات براساس دو بعد انجام می‌گردد. 

▫️اولین بعد مربوط است به اینکه آیا خرید براساس انگیزه‌های کسب آگاهی (منطقی یا حل مساله) تحریک می‌شود یا انگیزه‌های تحول خواهی (هیجانی یا به دنبال تغییر در زندگی). 


▪️برای مثال، مصرف‌کننده‌ای که یک بطری پاک‌کننده می‌خرد با نیاز به حل یک مساله تحریک می‌شود: تمیز و بدون میکروب نگه داشتن سرویس بهداشتی. 


▪️وقتی همان فرد عطر مورد علاقه‌اش را می‌خرد، تصمیم بیشتر احساسی و هیجانی است و با احساس شخص نسبت به خودش و اینکه می‌خواهد تصور دیگران از او چه باشد، مرتبط است (انگیزه‌های تحول‌خواهی).


ادامه دارد... 


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۶
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی