محرکهای_فروش
#محرکهای_فروش
✍ سالها تحقیق در حوزه روانشناسی انگیزشی به کشف دلیل رفتار افراد، به خصوص هنگام خرید پرداخته است.
🔹 تحقیقات نشان میدهد که هر مشتری نیازهای ناخودآگاه عمیقی دارد که باید قبل از اتخاذ تصمیم خرید برطرف شود.
🔹 دلایل خرید محرکهایی هستند که باعث تصمیم فوری برای خرید میشوند و فورا به این نیازهای ناخودآگاه ربط داده میشوند و استفاده از این محرکها فرایند خرید را کوتاه میکند.
۱ - قدرت جبران
اولین و قویترین دلیل خرید، جبران است.
🔹 ما نیاز عمیق به جبران کاری داریم که دیگران برای ما انجام دادهاند.
🔹 دوست داریم کار خوبی که در حق ما میکنند و محبتها و لطفهای آنها را جبران کنیم.
🔹 نخستین نوع جبران، جبران احساسی است: «اگر احساس خوبی به من بدهید، احساس خوبی به شما خواهم داد».
🔹 میتوان با مهربانی، پرسیدن سوالات خوب، گوش دادن دقیق و ایجاد احساس مهم بودن در مشتری، این احساس را بیدار کرد.
🔹 در جبران فیزیکی میگوییم «اگر کار خوبی برایم انجام بدهید یا چیز ارزشمندی به من بدهید، من هم کار مفیدی میکنم تا لطفتان را جبران کنم».
🔹 همیشه به دنبال روشهایی برای ابراز لطف و محبت به مشتریان باشید.
🔹 به هر مناسبتی کارتهای تشکر بفرستید تا حسننیت ایجاد کنید.
🔹 وقتی به افراد محبت، توجه و ادب نشان میدهید و با دقت به حرفهایشان گوش میکنید، احساس بهتر و خوشایندتری نسبت به خود پیدا میکنند و سعی میکنند لطفتان را به نحوی جبران کنند؛ مثلا با دقت به حرفهایتان گوش میدهند و از شما خرید میکنند.
ادامه دارد...
مدیریت بازاریابی و فروش
🆔 @modirbazar96