اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

محرکهای_فروش

شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۰۳ ب.ظ

#محرکهای_فروش


✍ سال‌ها تحقیق در حوزه روانشناسی انگیزشی به کشف دلیل رفتار افراد، به خصوص هنگام خرید پرداخته است. 


🔹 تحقیقات نشان می‌دهد که هر مشتری نیازهای ناخودآگاه عمیقی دارد که باید قبل از اتخاذ تصمیم خرید برطرف شود. 

🔹 دلایل خرید محرک‌هایی هستند که باعث تصمیم فوری برای خرید می‌شوند و فورا به این نیازهای ناخودآگاه ربط داده می‌شوند و استفاده از این محرک‌ها فرایند خرید را کوتاه‌ می‌کند.


۱ - قدرت جبران


اولین و قوی‌ترین دلیل خرید، جبران است. 

🔹 ما نیاز عمیق به جبران کاری داریم که دیگران برای ما انجام داده‌اند.

🔹 دوست داریم کار خوبی که در حق ما می‌کنند و محبت‌‌ها و لطف‌های آن‌ها را جبران کنیم.


🔹 نخستین نوع جبران، جبران احساسی است: «اگر احساس خوبی به من بدهید، احساس خوبی به شما خواهم داد».

🔹 می‌توان با مهربانی، پرسیدن سوالات خوب، گوش دادن دقیق و ایجاد احساس مهم بودن در مشتری، این احساس را بیدار کرد.


🔹 در جبران فیزیکی می‌گوییم «اگر کار خوبی برایم انجام بدهید یا چیز ارزشمندی به من بدهید، من هم کار مفیدی می‌کنم تا لطفتان را جبران ‌کنم».


🔹 همیشه به دنبال روش‌هایی برای ابراز لطف و محبت به مشتریان باشید. 


🔹 به هر مناسبتی کارت‌های تشکر بفرستید تا حسن‌نیت ایجاد کنید.

🔹 وقتی به افراد محبت، توجه و ادب نشان می‌دهید و با دقت به حرف‌هایشان گوش می‌کنید، احساس بهتر و خوشایندتری نسبت به خود پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند لطفتان را به نحوی جبران کنند؛ مثلا با دقت به حرف‌هایتان گوش می‌دهند و از شما خرید می‌کنند.


ادامه دارد...


مدیریت بازاریابی و فروش 

🆔 @modirbazar96

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۹
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی