اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

#بازاریابی 

#بازاریابی_دهان_به_دهان

#باشگاه_مشتریان 


👈 مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان


🔹 قسمت ششم 


🔹 علّت رواج بازاریابی دهان‌به‌دهان


✍ بازاریابی دهان‌به‌دهان از زمانی پایه‌گذاری شد که بشر نخستین‌بار به نقاشیِ کشیده شده در غار اشاره کرد تا محل شکارگاه خوب را با خانواده‌اش سهیم شود. 


▫️شاید آمار غلطی را که بیان می‌کند یک مشتری راضی درباره تجربه مثبت خود به یک شخص دیگر، و یک مشتری ناراضی تجربه منفی خود را به ده نفر تعریف خواهد کرد شنیده‌اید. 


▫️مطالعه اخیر این ارقام را تا ۱۰ نفر برای تجربه خوب و ۳۰۰ نفر برای تجربه بد افزایش داده است. 


▫️دلیل این افزایش، خواستِ مردم جهت سهیم کردن آن‌چه که تجربه آن‌ها را افزایش می‌دهد و امکاناتی که اینترنت برای تبادل اطلاعات ایجاد کرده است می‌باشد.


▫️مردم گفتگو درباره خرید را دوست دارند و مطالعات اخیر نشان می‌دهد که مردم هر لحظه درباره محصولات و خدمات صحبت می‌کنند. 


▫️به طور متوسط مردم در هر روز به مدت ۸ ساعت در مورد برندهای ویژه بحث می‌کنند. 


▫️بیش از ۶۰ درصد این صحبت‌ها درباره جنبه مثبت محصولات سخن می‌گویند.


▫️تقریباً نیمی از این گفتگوها به چیزی که فرد در آگهی‌ها یا در جای دیگری از رسانه‌های گروهی دیده، مربوط می‌شوند. 


▫️مردم اغلب اوقات اطلاعات خود را با اعضای خانواده و دوستان و گاهی هم با همکاران خود سهیم می‌شوند. 


▫️از آن‌جا که خریداران از قبل مشتاق هستند تا راجع به چیزهایی که می‌خرند صحبت کنند، طبیعی است که بازاریاب‌ها در پی مهارکردن این قدرت خواهند بود.


ادامه دارد...


 ☑️ گروه تخصصی بازار برتر 

آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش 

🆔 @bazarbartar_95

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۹
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی