مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان 🔹 قسمت ششم
#بازاریابی
#بازاریابی_دهان_به_دهان
#باشگاه_مشتریان
👈 مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان
🔹 قسمت ششم
🔹 علّت رواج بازاریابی دهانبهدهان
✍ بازاریابی دهانبهدهان از زمانی پایهگذاری شد که بشر نخستینبار به نقاشیِ کشیده شده در غار اشاره کرد تا محل شکارگاه خوب را با خانوادهاش سهیم شود.
▫️شاید آمار غلطی را که بیان میکند یک مشتری راضی درباره تجربه مثبت خود به یک شخص دیگر، و یک مشتری ناراضی تجربه منفی خود را به ده نفر تعریف خواهد کرد شنیدهاید.
▫️مطالعه اخیر این ارقام را تا ۱۰ نفر برای تجربه خوب و ۳۰۰ نفر برای تجربه بد افزایش داده است.
▫️دلیل این افزایش، خواستِ مردم جهت سهیم کردن آنچه که تجربه آنها را افزایش میدهد و امکاناتی که اینترنت برای تبادل اطلاعات ایجاد کرده است میباشد.
▫️مردم گفتگو درباره خرید را دوست دارند و مطالعات اخیر نشان میدهد که مردم هر لحظه درباره محصولات و خدمات صحبت میکنند.
▫️به طور متوسط مردم در هر روز به مدت ۸ ساعت در مورد برندهای ویژه بحث میکنند.
▫️بیش از ۶۰ درصد این صحبتها درباره جنبه مثبت محصولات سخن میگویند.
▫️تقریباً نیمی از این گفتگوها به چیزی که فرد در آگهیها یا در جای دیگری از رسانههای گروهی دیده، مربوط میشوند.
▫️مردم اغلب اوقات اطلاعات خود را با اعضای خانواده و دوستان و گاهی هم با همکاران خود سهیم میشوند.
▫️از آنجا که خریداران از قبل مشتاق هستند تا راجع به چیزهایی که میخرند صحبت کنند، طبیعی است که بازاریابها در پی مهارکردن این قدرت خواهند بود.
ادامه دارد...
☑️ گروه تخصصی بازار برتر
آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش
🆔 @bazarbartar_95