اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

#بازاریابی 

#بازاریابی_دهان_به_دهان

#باشگاه_مشتریان 


👈 مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان


🔹 قسمت دوازدهم 


🔹 بازاریابی دهان‌به‌دهان در عمل


مرکز توسعه اقتصادی در دانشگاه ویسکانسین اظهار می‌کند که هر فروشگاهی، موقعیت تجاری منحصر به فرد خود را دارد. 


▫️تمام موقعیت‌های تجاری خرده‌فروشی می‌توانند به دو نوع متفاوت تعمیم داده شوند: 


➖ موقعیت‌های تجاری خرید امکانات رفاهی و موقعیت‌های تجاری خرید مقایسه‌ای.


▫️موقعیت تجاری خرید امکانات رفاهی مبنی بر سهولت دسترسی به محصولات رفاهی مانند غذا و بنزین می‌باشد، به این معنی که مردم مبنی بر زمان و مسافت خود تصمیم خواهند گرفت که از کجا خرید کنند؛ خواربارفروشی‌ها و پمپ‌بنزین‌ها جزو این دسته از فروشگاه‌ها محسوب می‌شوند.


▫️موقعیت تجاری خرید مقایسه‌ای، مبتنی بر قیمت، انتخاب، کیفیت و سلیقه می‌باشد. 


▫️مشتریان ممکن است همین‌طور که راه می‌روند چندین فروشگاه را ببینند تا عرضه محصولات و خدمات از یک جنس را مقایسه نمایند. 


▫️فروشگاه‌های تجهیزات و لوازم خانگی مثال‌های سنتی از این نوع فروشگاه هستند.


▫️ایجاد رفاه و آسایش هنوز هم انگیزه اصلی رستوران‌ها، سالن‌های زیبایی و سایر کسب‌وکارهای خدمات شخصی می‌باشد. 


▫️به هر حال، چون رفاه و آسایش، نوعی خدمت شخصی محسوب می‌شود یا در ذهن مشتری از سطح بالایی برخوردار است، بنابراین می‌تواند با کیفیت تجربه یا ارتباط با خدمت‌کاری ویژه، موفق شود. 


▫️متخصصین سالن‌های زیبایی اغلب مشتریانی دارند که سالن به سالن آن‌ها را دنبال می‌کنند و حتی برای مراجعه به آن‌ها مسافت‌های طولانی نیز طی می‌کنند.


ادامه دارد...


 ☑️ گروه تخصصی بازار برتر 

آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش 

🆔 @bazarbartar_95

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۲
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی