مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان 🔹 قسمت دوازدهم
#بازاریابی
#بازاریابی_دهان_به_دهان
#باشگاه_مشتریان
👈 مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان
🔹 قسمت دوازدهم
🔹 بازاریابی دهانبهدهان در عمل
مرکز توسعه اقتصادی در دانشگاه ویسکانسین اظهار میکند که هر فروشگاهی، موقعیت تجاری منحصر به فرد خود را دارد.
▫️تمام موقعیتهای تجاری خردهفروشی میتوانند به دو نوع متفاوت تعمیم داده شوند:
➖ موقعیتهای تجاری خرید امکانات رفاهی و موقعیتهای تجاری خرید مقایسهای.
▫️موقعیت تجاری خرید امکانات رفاهی مبنی بر سهولت دسترسی به محصولات رفاهی مانند غذا و بنزین میباشد، به این معنی که مردم مبنی بر زمان و مسافت خود تصمیم خواهند گرفت که از کجا خرید کنند؛ خواربارفروشیها و پمپبنزینها جزو این دسته از فروشگاهها محسوب میشوند.
▫️موقعیت تجاری خرید مقایسهای، مبتنی بر قیمت، انتخاب، کیفیت و سلیقه میباشد.
▫️مشتریان ممکن است همینطور که راه میروند چندین فروشگاه را ببینند تا عرضه محصولات و خدمات از یک جنس را مقایسه نمایند.
▫️فروشگاههای تجهیزات و لوازم خانگی مثالهای سنتی از این نوع فروشگاه هستند.
▫️ایجاد رفاه و آسایش هنوز هم انگیزه اصلی رستورانها، سالنهای زیبایی و سایر کسبوکارهای خدمات شخصی میباشد.
▫️به هر حال، چون رفاه و آسایش، نوعی خدمت شخصی محسوب میشود یا در ذهن مشتری از سطح بالایی برخوردار است، بنابراین میتواند با کیفیت تجربه یا ارتباط با خدمتکاری ویژه، موفق شود.
▫️متخصصین سالنهای زیبایی اغلب مشتریانی دارند که سالن به سالن آنها را دنبال میکنند و حتی برای مراجعه به آنها مسافتهای طولانی نیز طی میکنند.
ادامه دارد...
☑️ گروه تخصصی بازار برتر
آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش
🆔 @bazarbartar_95