اصفهان بازاریاب

جدیدترین مطالب بازاریابی

جدیدترین مطالب بازاریابی

بایگانی

#بازاریابی 

#بازاریابی_دهان_به_دهان

#باشگاه_مشتریان 


👈 مزایای بازاریابی دهان به دهان و باشگاه مشتریان


🔹 قسمت یازدهم


▫️شناختن مشتریان فعلی و جدید در جهت موفقیت فروشگاه، امری مهم تلقی می‌گردد. 


▫️در این بحث یاد می‌گیرید که مشتریان خود را از چندین جنبه درک کنید. 


▫️شاید قبلاً از این اطلاعات جهت انتخاب محلی مناسب برای فروشگاه خود استفاده کرده‌اید تا بدانید به چه گروه‌های خاصی از جمعیت تمرکز کنید و هم‌چنین بدانید چه محصولات و خدماتی را بایستی در فروشگاه خود ارائه دهید. 


▫️به شما خواهیم گفت که چگونه این اطلاعات را جمع‌آوری نمائید تا مشتریان را بهتر درک کنید.


▫️اهمیت دارد که به خاطر داشته باشید مشتری امروز با مشتری پنج سال قبل فرق دارد. 


▫️مشتریان امروزی اطلاعات بیشتری می‌خواهند، می‌خواهند خود را بیشتر درگیر تصمیمات‌شان برای خرید کنند. 


▫️به دنبال خدمات و محصولاتی هستند که مخصوص آن‌ها طراحی شده است، و بالاخره، در پی فرصت‌هایی هستند که به صاحب فروشگاه پاسخ دهند تا بدانند که شما از این پاسخ‌ها برای بهتر کردن موقعیت فروشگاه جهت بازدید آن‌ها استفاده می‌کنید.


▫️نکته اساسی این است که شما نمی‌توانید به انجام برخی تحقیقات اولیه که برای پیشرفت طرح بازاریابی فروشگاه محلی‌تان به کار می‌برید، تکیه کرده و سپس به همین شکل رهایش کنید. 


▫️امروزه، بایستی دائماً کنترل کنید که مشتریان چه کسانی هستند، چه می‌خرند، و مهم‌تر این‌که، چه احساسی نسبت به فروشگاه شما دارند. 


▫️یک بار که این بررسی اساسی انجام شد، می‌توانید در مسیر پیشرفت مشتریان بسیار وفادار، فعالیت‌های بازاریابی دهان‌به‌دهان نسبت به فروشگاه خود و مفهومی گسترده از باشگاه مشتریان، حرکت کنید.


▫️اجازه دهید با شناسایی موقعیت تجاری یا کسب‌وکار شما شروع کنیم.


▫️موقعیت کسب‌وکار، محلی عبارت است از موقعیت جغرافیایی‌ای که اکثریت مشتریان را به یک باشگاه، منطقه تجاری، یا مرکز شهر سوق می‌دهد. 


▫️شناخت محدوده‌های موقعیت کسب‌وکارتان، کمک خواهد کرد تا تعداد کلّی مشتریان بالقوه‌ای که دارید و جائی که زندگی می‌کنند را برآورد کنید.


▫️در برخی موارد، محدوده موقعیت کسب‌وکار خرده‌فروشی شما به اندازه محدوده باشگاه محلی‌تان هستند. 


▫️در موارد دیگر، موقعیت کسب‌وکار شما کوچک‌تر از محدوده باشگاه‌تان خواهد بود. 


▫️برای مثال، موقعیت تجاری ایستگاه پمپ بنزین به شعاع کوچکی از اهالی محل در اطراف ایستگاه گرایش دارد.


▫️برخی از موقعیت‌های کسب‌وکار، بزرگ‌تر از محدوده‌ها هستند، به این معنا که مردم مسیری طولانی برای بازدید از محل کارتان طی خواهند کرد. 


▫️برای مثال مردم برای دیدن یک فروشگاه لوازم خانگی مسیر طولانی‌تری را طی می‌کنند تا رسیدن به یک خشک‌شوئی. 


▫️پس، تعداد دفعات بازدید یا چرخه خرید، نسبت به وسعت موقعیت تجاری مؤثر است.


ادامه دارد...


 ☑️ گروه تخصصی بازار برتر 

آموزش تخصصی بازاریابی، تبلیغات و فروش 

🆔 @bazarbartar_95

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۱۲
مهدی آتش فشان رامشه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی